Iemand toegang geven aan Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is onmisbaar voor een goeie SEO-strategie.

Door gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf kun je de lokale vindbaarheid van je bedrijf vergroten, maar ook de algemene online zichtbaarheid van je bedrijf versterken. Wil je samen met anderen je Google Mijn Bedrijf pagina beheren, of wil je dat ik help jouw pagina te beheren, dan is het nodig toegang te geven tot jouw account.

Maar dan komt de vraag 'Hoe doe ik dat?'. Daarom volgt hier een eenvoudige handleiding.

Voordat je begint

Om toegang te geven tot jouw Google Mijn Bedrijf, moet je deze natuurlijk al opgezet hebben.

Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf?
Lees dan volgende blogpagina: Google Mijn Bedrijf in 3 stappen

Iemand toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Stap 1 Ga naar https://business.google.com 

Stap 2 Klik rechtsboven op de knop 'Inloggen'

Stap 3 Login met jouw Google account waar je Google Mijn Bedrijf aan is gekoppeld.

Stap 4 Klik rechts op de drie puntjes en selecteer 'Instellingen voor bedrijfsprofiel'

Stap 5 Klik vervolgens op 'Mensen en toegang'.

Opmerking: Heb je niet de juiste rechten dan zie je deze optie mogelijks niet. Indien je toch iemand wilt toevoegen, dan met de eigenaar van de Google Mijn bedrijf dat doen.

Stap 6 Klik op de knop 'Toevoegen'

Stap 7 Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen aan de Google Mijn Bedrijf account en selecteer de gewenste rol.

Let op: geef nooit zomaar de rol 'Eigenaar' aan anderen, tenzij je dit uitdrukkelijk wilt doen. Met de rol eigenaar kan je namelijk gebruikers verwijderen en loop je het risico om de controle over jou Google Mijn Bedrijf kwijt te raken.

Stap 8 Klik op de knop 'Uitnodigen'.

Stap 9 De persoon die je zonet hebt uitgenodigd, krijgt zo dadelijk een e-mail. Deze dient hij/zij te accepteren om de toegang te aanvaarden.

05/02/2024